Page 16 of 17

Re: xCx - Oly Weightlifting log

Posted: Fri Jun 25, 2010 5:34 pm
by xCx
Friday 25/06-10

Back from a few days off at my dads house.

Clean day!

Power clean and jerk
10x3 70kg - 3x2 90kg - 3x1 105kg

Clean high pulls
5x3 100kg - 3x3 115kg

Squat
3x4 120kg

Standing cable crunches
5x6 50kg

Re: xCx - Oly Weightlifting log

Posted: Sat Jun 26, 2010 9:45 am
by xCx
Saturday 26/06-10

Snatch day!

Power snatch
10x3 40kg - 10x3 60kg - 3x1 75

Snatch high pulls
6x3 80kg - 3x3 110kg

Snatch grip romanian deadlift
3x6 80kg

Decline crunches
5x10

Re: xCx - Oly Weightlifting log

Posted: Sun Jun 27, 2010 3:36 pm
by xCx
Sunday 27/06-10

Today I trained the second pull of the snatch. I'm having a tendency of be too upright when I start the second pull, which is killing my hip involvment.

Snatch day!

Power snatch from blocks
10x3 40kg - 10x3 60kg

Snatch high pulls from blocks
6x3 70kg - 3x3 90kg

Standing cable crunches
5x6 50kg

Re: xCx - Oly Weightlifting log

Posted: Sun Jun 27, 2010 7:28 pm
by sosso
Great log, man. Do you have any competitions coming up?

Re: xCx - Oly Weightlifting log

Posted: Mon Jun 28, 2010 2:55 pm
by xCx
sosso wrote:Great log, man. Do you have any competitions coming up?


Thanks sosso :D Right now I'm aiming to compete in november, but it'll be purely for shits and giggles.

Monday 28/06-10

At the club again training more snatch technique

Snatch day!

Power snatch from blocks
10x3 40kg - 10x3 60kg

Snatch high pulls from blocks
6x3 70kg - 3x3 90kg

Front squat
3x4 120kg

Re: xCx - Oly Weightlifting log

Posted: Tue Jun 29, 2010 11:58 am
by xCx
Tuesday 29/06-10

Five days of training in a row will wreck your traps :lol:

Snatch day!

Muscle snatch
10x3 40kg - 3x3 60kg

Snatch high pulls
6x3 70kg - 3x3 90kg

Decline crunches
5x10

GHRs
5x10 35kg

Re: xCx - Oly Weightlifting log

Posted: Fri Jul 02, 2010 2:53 pm
by xCx
Friday 02/07-10

Clean day!

Power clean and jerk
10x3 70kg - 3x2 90kg - 3x1 105kg

Clean high pulls
5x3 100kg - 3x3 115kg

Front squat
3x4 120kg

Standing cable crunches
5x6 50kg

Re: xCx - Oly Weightlifting log

Posted: Mon Jul 05, 2010 2:15 pm
by xCx
Monday 05/07-10

After training I foam rolled my quads, hamstrings and IT-band. Hamstrings weren't a prob, quads were a bit rough, but the god damn IT-band hurt like hell! I've been beat up, stabbed and run over, but nothing can compare to the pain from foam rolling the IT-band :psycho:

Snatch day!

Power snatch
10x3 40kg - 10x3 60kg

Snatch high pulls
6x3 70kg - 3x3 90kg

Back squat
3x4 130kg

Re: xCx - Oly Weightlifting log

Posted: Mon Jul 05, 2010 3:59 pm
by chewybaws
xCx wrote:Monday 05/07-10

After training I foam rolled my quads, hamstrings and IT-band. Hamstrings weren't a prob, quads were a bit rough, but the god damn IT-band hurt like hell! I've been beat up, stabbed and run over, but nothing can compare to the pain from foam rolling the IT-band :psycho:
Lmao! I tried that with the roller on my bench. I found a guide for foam rolling online that said keep doing it until the pain reduces by so much % (around half i think it was). I done it for about 90s on my IT band before rolling about nearly crying haha. The pain did not reduce. I have not tried foam rolling since. :lol:

Re: xCx - Oly Weightlifting log

Posted: Mon Jul 05, 2010 10:27 pm
by coroho
chewybaws wrote:
xCx wrote:Monday 05/07-10

After training I foam rolled my quads, hamstrings and IT-band. Hamstrings weren't a prob, quads were a bit rough, but the god damn IT-band hurt like hell! I've been beat up, stabbed and run over, but nothing can compare to the pain from foam rolling the IT-band :psycho:
Lmao! I tried that with the roller on my bench. I found a guide for foam rolling online that said keep doing it until the pain reduces by so much % (around half i think it was). I done it for about 90s on my IT band before rolling about nearly crying haha. The pain did not reduce. I have not tried foam rolling since. :lol:

Haha yeah the IT band is the worst at first. I would only do it so much in a day and if it wasn't getting any better I'd just say fuck it. Eventually I was able to do it more and more each day and now it's fine as long as I keep up with it.

Re: xCx - Oly Weightlifting log

Posted: Wed Jul 07, 2010 8:51 am
by xCx
coroho wrote:
chewybaws wrote:
xCx wrote:Monday 05/07-10

After training I foam rolled my quads, hamstrings and IT-band. Hamstrings weren't a prob, quads were a bit rough, but the god damn IT-band hurt like hell! I've been beat up, stabbed and run over, but nothing can compare to the pain from foam rolling the IT-band :psycho:
Lmao! I tried that with the roller on my bench. I found a guide for foam rolling online that said keep doing it until the pain reduces by so much % (around half i think it was). I done it for about 90s on my IT band before rolling about nearly crying haha. The pain did not reduce. I have not tried foam rolling since. :lol:

Haha yeah the IT band is the worst at first. I would only do it so much in a day and if it wasn't getting any better I'd just say fuck it. Eventually I was able to do it more and more each day and now it's fine as long as I keep up with it.


Haha, I'm glad it's not me that's being a whiney baby :lol:

Re: xCx - Oly Weightlifting log

Posted: Wed Jul 07, 2010 9:01 am
by xCx
Wednesday 07/07-10

I once again embarked in the torturous activity of foam rolling my quads and IT-band..

Snatch day!

Muscle snatch
10x3 40kg - 10x3 60kg

Snatch high pulls
6x3 70kg - 3x3 90kg

Snatch balance
6x3 60kg

Re: xCx - Oly Weightlifting log

Posted: Thu Jul 08, 2010 12:38 pm
by xCx
Thursday 08/07-10

Clean day!

Power clean and jerk
3x3 70kg - 3x3 80kg - 3x3 90kg - 3x1 100kg

Clean high pulls
5x3 100kg - 3x3 115kg

Front squat
3x4 100kg

Standing cable crunches
5x6 50kg

Re: xCx - Oly Weightlifting log

Posted: Fri Jul 09, 2010 1:15 pm
by xCx
Friday 09/07-10

The snatch is quickly becoming my favorit lift :D

Snatch day!

Power snatch
10x3 40kg - 10x3 60kg 3x1 70kg

Snatch high pulls
3x3 70kg - 3x3 90kg - 3x3 100kg - 3x3 110kg

Snatch balance
6x3 60kg

Decline crunches
6x10

Re: xCx - Oly Weightlifting log

Posted: Sat Jul 10, 2010 8:21 am
by xCx
Saturday 10/07-10

I ripped a big piece of calluse just under my right ring finger, which fucking sucks! :x

BW:
Down to 96kg (211lbs) My jelly belly have disapared and I'm actually seeing a hint of abzzz :lol: I'm planning on staying at 96kg and drop down to 94kg just before competing.

Clean day (light)

Power clean and jerk
3x3 70kg - 3x3 80kg

Clean high pulls
6x3 100kg

Push press
3x3 50kg - 3x3 60kg - 3x3 70kg - 3x1 80kg