Jump to content

This is really fun


Recommended Posts

omg you killed kenny

 

Tuesday: just a boring bike commute with a little side errand, nothing special. Not really a workout at all.

Food: A few more carbs than I planned to eat, but all in all not bad except for the bread before bed, no vega, veggies included nappa cabbage, zucchini, tomato, snow peas, i didn't even get to eat all the veggies i brought to work.

 

Today I got the best laid plans. Hmm that sounds sexual.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

It's only a couple miles or so but the really great thing is I can include a lot of fun hills when I want to.

 

Wednesday:great energy

what a difference getting to the gym an hour earlier makes. sleep matters too :

30 mins elliptical, 45 mins running, bis/tris, abs I was gonna run more but there was a constant line for treadmills

 

Food:

2 tsp miso

coffee, soy

a scoop of vega in h2o and some baby carrots

some celery

3 peices of bread and a cranberry cookie

zucchini, tomato, and 1/2 cup garbonzos

a cucumber

a veg sausage

coffee, soy

WORKOUT

a bowl of green beans and tomato with a veg burger

4 cups of popcorn

oh yeah and a little of that low carb chocolate poison

Link to comment
Share on other sites

Thursday: just a little bike commute to job#2.

Food:

2 tsp miso

coffee, soy

some baby carrots, a scoop of vega in h2o

a green pepper

a zucchini, a tomato, and a veg burger

some celery

3 pieces of bread

some salad greens and a veg burger

a bowl of spinach, mushrooms, and red pepper with a larabar

 

Friday:

Only half a day of actual work but I still didn't get to the gym till 5. My energy was so high - workout was fabulous.

30 mins elliptical, 45 mins running, delts (lateral raise [email protected], supersets of reverse delt fly and pec fly [email protected], [email protected]/40) abs

 

Food:

2 tsp miso

coffee, soy

10 baby carrots

some celery

a zucchini, a tomato, and a 1/2 cup of garbonzos

3 pieces of bread

a larabar

coffee, soy

WORKOUT

a scoop of vega in electrolyte water

a bowl of cauliflower, carrot, pepper, and zucchini

3? cups of popcorn

 

been munching on random cacao nibs too, which i think is really pumpimg up my energy level

Link to comment
Share on other sites

Saturday

20 mins elliptical, 50 mins running, bis/tris, abs

 

I would have done more on the elliptical but, since I was so good and drank so amazingly much water before working out, it got interrupted then I got a little slackery. So I made up for it with 5 extra mins of running, which was no problem at all. I considered running a full hour, but I had somewhere to be. Now I know it's within my reach. I think the treadmill said the distance was 5.6 or 5.7 miles, so it was a slow run, but not bad!

 

I picked up a new pair of running shoes from the outlet mall yesterday cuz my old ones are falling apart already. I should probably note that for the first time ever, I bought myself what i think are totally uncute shoes to workout in, i went completely for function instead.

 

Food:

1 tsp miso blended with ginger, celery, and tomato

a scoop of berry vega and a tsp of coco with h2o

a larabar with coffee

WORKOUT

A vega bar

Salad greens and tomato with 2 veg burgers

9 pieces of mamba

6 cups of popcorn

a bagel

Link to comment
Share on other sites

I picked up a new pair of running shoes from the outlet mall yesterday cuz my old ones are falling apart already.

 

 

You finally got rid of your old pair.. Yeah they were looking pretty old.

 

 

What did you buy ?

Link to comment
Share on other sites

Yeah but omg they're hideous. Warning: shield your eyes:

http://www.wugga.com/adidas-Running---Supernova-Glide-W-(Light-Grey/Iron-Metallic/Toro)---Footwear/SKU/7488723190189

I didn't pay that much, heh.

 

I talked to E Sunday alot about my diet. He reminded me to make sure I hit more simple carbs after workout, which makes perfect sense now with my caardiotasticness. Also this week, I'm bumping all my resistance reps up from 15 to 20, even if it means using less weight. at least for this week. So when i did it for pec flies and rear delt flies, i got really fatigued, same weight, so fabulous.

 

Workout:

30 mins elliptical, break, 50 mins running, delts, abs

 

Food:

1 tsp miso blended with ginger, celery, and tomato

a scoop of vega in h2o

a vega bar with coffee

WORKOUT

A lara bar

Nappa cabbage, celery, and carrot with 2 veg burgers

2 cups of popcorn

2 muffins

a whole tbs of flax with a sprinkle of cocoa plus a few mouthfuls of popcorn

Link to comment
Share on other sites

I talked to E Sunday alot about my diet. He reminded me to make sure I hit more simple carbs after workout,

 

 

Yeah I should of mention this to you lol

Try blending some fruit with your Vega you take before a workout. Like a banana and some blueberries

or what ever you like.

and then eat more fruit after a workout.

Link to comment
Share on other sites

Thanks Tashtash. Eh but that's pretty much the problem, i don't really like sweet fruit... unless it's fresh in season yumminess like cherries and peaches or melons. Post workout i'll probably just go for maybe something quick like... idk... E suggested cliff bars but bleah.

 

A lot of protein was working pretty well for me, actually, i think i just need to tweek my ratios and timing more now though.

 

 

<<< this is me this morning, i think i drank decaf on accident

hopefully this yummy vega will wake me up YB

Link to comment
Share on other sites

hahah yeah I hear ya about seasonal fruit. But we aren't that lucky..

Frozen fruit are probably the best choice for now.

Strawberries, mangos, cherry's, blackberries, blueberries. etc... it's better then to feel those awful sugar/caffeine cravings

like those doughnuts, chocolate and cofee right? lol

Link to comment
Share on other sites

Hahahaha that's not what Nelly says

http://www.youtube.com/watch?v=LxGavd199X8

http://www.youtube.com/watch?v=LxGavd199X8

 

hahah yeah I hear ya about seasonal fruit. But we aren't that lucky..

Frozen fruit are probably the best choice for now.

Strawberries, mangos, cherry's, blackberries, blueberries. etc... it's better then to feel those awful sugar/caffeine cravings

like those doughnuts, chocolate and cofee right? lol

coffee?

you're saying coffee is awful?

BUT COFFEE IS MY FRIEND

 

 

 

 

My triceps were still sore from Saturday, and i'm gonna start working my biceps less, so yesterday i just did bicep curls [email protected], [email protected] and then spent about an hour on abs, weirdly they're not sore yet but my tris still are. Maybe it will kick in later. Cardio was ok, I was going on little sleep... hope to get more tonight. I had to get my butt back out of the house at 10 pm so I ate more popcorn than I planned on, for energy.

 

Workout:

30 mins elliptical. 50 mins running, bis, abs

 

Food:

2 tsp miso, coffee, soy

a scoop of vega in h2o and 15 baby carrots

some celery

2 pieces of crappy bread

a zucchini, a tomato, and 1/2 cup garbonzos

a veg sausage

coffee, soy

WORKOUT

a cup of popcorn

a bowl of steamed artichokes and peppers with a veg burger

5 cups of popcorn

1/2 a bagel

Link to comment
Share on other sites

I herd got shin splints from running in air force ones.

 

Tuesday started ok, but when i got to work, i started feeling so sick and in pain, and then a bunch of stuff happened, and I was really hungry, and I was tired, and I just could not deal. I decided something had to give, so I bombed my body with carbs, just to make myself more comfortable. It kind of worked. By lunchtime I was more functional. Commute in the morning wasn't fantastic, on the way home I was back to my old self. I just crashed when I got home. Still feeling kind of bad.

 

Food:

2 tsp miso

coffee, soy

some snow pea pods

4 oatmeal cookies

a scoop of vega with h2o

a zucchini, some celery, and a veg burger

some fruit picked out of a muffin

a bowl of spinach and a veg burger

Link to comment
Share on other sites

So... I'm finding that eating food very early in the morning sort of mediates my hunger later in the day. Usually the length of my overnight fasts havn't been an issue, but I guess it will be now. I'm gonna start eating more carbs/protein early in the day, and on work days, leave a longer margin of time between eating and training. Wednesday felt strong, I had so much energy, I was ready for more when it was all over.

 

30 mins elliptical, 50 mins running plus a couple minute or two hill bursts after, delts (bumped weight down to 30 on lateral raises to take reps from 15 to 20, which seems right) abs

 

Food:

2 tsp miso

coffee, soy

a scoop of vega with h2o

15 baby carrots and a cherry larabar

a piece of bread

some cherry tomatoes

a zucchini, a tomato, ½ cup garbonzos

a muffin, some celery, and a veg sausage

coffee, soy and 4 bites of bread

WORKOUT

a bowl of bok choy and a veg burger

2 cups of popcorn

Link to comment
Share on other sites

Haha funny you should notice! I just happened to eat some flax yesterday. Ok ok it's so hard to remember... but so yummy. I can just picture it now... "sorry people, that was my emergency flax alarm, unfortunately i'm gonna have to brb." .

 

Thursday workout:

Just a little bike commute to job #2, it felt really good and strong though

 

Food:

2 tsp miso

coffee, soy

a scoop of vega with h2o and a cherry larabar

15 baby carrots and 2 cookies

some celery and a cookie

a zucchini and some celery with a veg burger

4 cherries picked out of a muffin

a green pepper

some celery, a red pepper, and 2 tsp of ground flax

salad greens tomato, and a veg burger with 1/3 bagel

3 cups of popcorn

Link to comment
Share on other sites

Thanks Tasha.

 

John I am enjoying it, very much, but success is such a burden.

 

Friday:

Wasn't feeling it. I think I ate too close to working out? Or maybe I was just tired and stressed. After 25 minutes on the treadmill I had it. I did push through to 50 minutes though so yay me. I did more triceps than usual... I really need to focus on tris and abs.

Only one more week of crazy schedule

 

Workout:

30 mins elliptical, 50 mins running, bis, tris, 5 mins running, abs

 

Food:

2 tsp miso

coffee, soy

a scoop of vega with h2o and a cookie

15 baby carrots

a zucchini, a tomato, some chard & ½ cup garbonzos

some celery, a veg sausage, and three pieces of bread

WORKOUT

a bowl of chard, mushrooms, & celery, with a veg burger

2 cups of popcorn and a cucumber

Link to comment
Share on other sites

Saturday:

30 mins elliptical, 50 mins running, delts

omg i'm so incredibly stressed and i have so much to do over the next week, idk how i'm gonna get thru it. workout was good though.

 

Food:

A tomato , celery, and ginger blended with a tsp of miso

A scoop of berry vega and a tbs of coco with h20

A coconut larabar

An almond butter candy (25 c)

Coffee, soy

WORKOUT

½ vega bar

some cherry tomatoes, a zucchini, and a package of tj’s pulled seitan chicken with 3 corn chips

a lot of popcorn and 6 mambas (movie night)

1/3 cup of oatmeal w/ alot alot of water

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share




×
×
  • Create New...